English
تاریخ : يکشنبه 23 خرداد 1395
کد 36

همایش از صفر تا ملکوت در دانشگاه مراغه برگزار گردید.

همایش "از صفر تا ملکوت" ویژه دختران آفتاب دانشگاه مراغه با همکاری بنیاد بین المللی عفاف و حجاب در دانشگاه مراغه برگزار گردید.

همایش "از صفر تا ملکوت" ویژه دختران آفتاب دانشگاه مراغه با همکاری بنیاد بین المللی عفاف و حجاب و  باحضور دو بانوی رهیافته به دین اسلام از کشورهای مکزیک و آمریکا خانم سوخی اینو خوسا کلین و سوزان اوبری و همچنین سخنرانی حجج الاسلام مصطفی آقایی مبلغ دین اسلام در چین حجت الاسلام محمد مهدی ابراهیم پور مدیر موسسه ریحانه النبی قم در سالن عبدالقادر مراغه ای برگزار گردید.

در ابتدای جلسه آقای دکتر لطف اللهی رییس دانشگاه مراغه در سخنانی به اهمیت مقوله ارزشمند عفاف و حجاب در جامعه اسلامی پرداخت و با بیان ابعاد اعتقادی و اجتماعی مسئله عفاف و حجاب، بر کاربردی بودن راهکارها و تحلیل های ارائه شده و پرهیز از سطحی نگری در این حوزه تاکید کرد.

سپس میهمان مکزیکی درباره اسلام آوردن خود گفت: 18سال پیش با فردی به نام یعقوب شجری آشنا شدم و  برایم بسیار جالب بود که با وجود دوری یعقوب از خانواده و اقوام خود که معمولا افراد در چنین شرایطی تقید خود به مسائل دینی را چندان حفظ نمی کنند، اما او خیلی راسخ و محکم نمازش را می خواند، روزه اش را می گرفت و عبادت می کرد، با نامحرم دست نمیداد و ... بعد از گذشت مدتی، زمینه ی آشنایی و ازدواج من و ایشان از طریق خواهرم فراهم شد.

خانم شجری در ادامه گفت: ایشان با رفتار خوب خودش خیلی خوب اسلام را تبلیغ می کرد و همین رفتارهای خاص او بود که موجب جلب توجه من به او شد. تا اینکه بالاخره پس از مطالعات مختلفی پیرامون دین اسلام و پیداکردن نسخه های ترجمه شده ی قرآن و کتب اسلامی به زبان اسپانیولی فهمیدم که اسلام کامل ترین دین است ...همین هم باعث شد تا در نهایت خداوند دست مرا بگیرد و از کیلومتر ها آن طرف تر به سرزمینی بیاورد که بتوانم حقیقت را بیابم، به آن ایمان و اعتقاد پیدا کنم و پس از آن، از ایمانم مراقبت کنم .

پس از خانم سوخی نوبت به میهمان آمریکایی همایش رسید که با بیان و لهجه شیرین خود گفت: صدیقه فرقان هستم که در قبل از اسلام آوردن نامم سوزان اُبری بود. در یک خانواده کاتولیک و در ایالت کالیفرنیای آمریکا به دنیا آمده و بزرگ شدم و مدرک دکترای فیزیوتراپی خود را از آمریکا دریافت کردم. به عنوان یک مسیحی مطالعات مذهبی بسیاری داشتم تا اینکه برادرم مسلمان شد، تحت تأثیر برادرم، مسلمان شدم و پدر و مادرم که مرا در یک محیط باز پرورش داده بودند مخالفتی با این قضیه نکردند و من توانستم به راحتی به مطالعاتم در مورد اسلام ادامه بدهم او در ادامه بیوگرافی خود افزود: نظام امریکا یک پسرم را کشت و دیگری را به خاطر اسلام زندانی کرده است

وی در ادامه و در پاسخ به سوالات مطرح شده بیان داشت: قدر انقلاب و رهبر خود را بدانید، : الحمدلله انقلاب ایران بر کشورهای دیگر و حتی آمریکا نیز تأثیر گذاشته است و من هم متأثر از انقلاب شما به ایران آمدم. وقتی که شما انقلاب کردید ما امیدوار شدیم . من دوست دارم راجع به ذکر صلوات صحبت کنم و توصیه من به همه دوستان این است که ذکر صلوات را زیاد بگویند مخصوصاً به نیت سلامتی امام زمان (عج) چراکه این دنیا را خدا برای اهل بیت آفریده است.

حجت اسلام ابراهیم پور با ارائه دلایل عقلی و روایی لزوم داشتن عفاف و حجاب در جامعه اسلامی بویژه از بعد جنسیتی گفت: با این فضایی که غرب به مدد رسانه های متعدد و ملون بوجود آورده اتفاقا لازم است بانوان جامعه اسلامی با حساسیت و وسواس بیشتری از حجاب و عفاف خود صیانت کنند چرا که خسارت کم حجابی و شل حجابی بیشتر متوجه خود بانوان است.

در این همایش سپس حجت الاسلام مصطفی آقایی با پخش تصاویری از اسلام آوردن بانوی چینی و سبک زندگی و اعتقادات مسلمانان چینی، رفتار و کردار اسلامی و اخلاق نیکو را بارزترین شیوه جذب غیرمسلمانان به دین مبین اسلام عنوان نمود.