English
تاریخ : چهارشنبه 21 دي 1401
کد 128

.

نشست هم اندیشی بسیج اساتید دانشگاه مراغه باعنوان "سردار بصیر"

.
به مناسبت بزرگداشت سالگرد حماسه ۹ دی، رحلت آیت الله محمد تقی مصباح  یزدی و شهادت سردار پرافتخار اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نشست هم اندیشی بسیج اساتید برگزار شد.

در ابتدای جلسه رضائی رابط بسیج اساتید ضمن خوش آمد گویی به مهمان برنامه  جناب مهندس سرهنگ حیدری فرمانده سپاه ناحیه مراغه به روند شگل گیری بسیج اساتید از ابتدا تا کنون در دانشگاه مراغه اشاره کرد.
در ادامه، مهمان و سخنران برنامه طی سخنان مبسوط و ارزشمندی به تحلیل مناسبت های نه دی، شهادت سردار سلیمانی و اغتشاشات اخیر پرداخت و درنهایت به سوالات بسيجيان در مورد مسایل روز توسط سخنران پاسخ داده شد. و مقرر شد کار گروه کاربردی ارائه راه حل برای برخی مشکلات شهر توسط بسیج اساتید راه اندازی شود.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مراغه ضمن تقدیر و تشکر از سخنران جلسه جهت ایراد سخنان مفید و ارزشمند با بیان اینکه دانشگاه مراغه با داشتن ۱۵۰ استاد و پتانسیل های مختلف به خصوص اساتید سرآمد نیاز به بسیج اساتید برای ایفای نقش بیشتر دارد و از مسئولین استانی خواست این امکان را  سریع  برآورده سازند و  اظهار امیدواری کرد که شروع به کار مجدد بسیج اساتید مایه خیر و برکت  گردد.
نکات برجسته  بیان شده  توسط سخنران مراسم بسیج اساتید دانشگاه مراغه تحت عنوان "سردار بصیر":
- روز نهم دی به نام روز بصیرت است و این روز موجب شد که ادامه مسیر انقلاب اسلامی هموارتر شود.
- مردم ایران از همان پیروزی انقلاب اسلامی، مردمی بابصیرت و آگاه بودند و روز بصیرت فقط مربوط به 9 دی 88 نیست. بلکه مردم ایران از زمان پیروزی انقلاب به رهبری امام و سپس دفاع مقدس و حوادث گوناگون همواره آگاهی و بصیرت خود را نشان داده اند.
- انقلاب اسلامی در برابر دو ابرقدرت شرق و غرب الگوی سیاسی و حکومتی جدیدی بود که در تضاد با منافع غرب و شرق بود و لذا از همان ابتدای پیروزی انقلاب، بنای آنان بر نابودی این نظام بوده است.
- یکی از مهم ترین توطئه ها برای نابودی انقلاب، تحمیل جنگ بود. 
- پنج عملیات بزرگ دوران دفاع مقدس به لحاظ نظامی در مهم ترین دانشکده های جنگ دنیا تدریس می شوند مانند نحوه انتقال نیرو به اروند بدون هیچ گونه درز اطلاعات 
- یکی از اهداف جنگ تحمیلی تجزیه خوزستان بود در حالی که این جنگ باعث انسجام ملی شد و تمامی اقوام ایرانی در کنار هم در این جنگ شرکت داشتند
- بعد از جنگ تحمیلی برای دشمن ثابت شد که مقابله نظامی با ایران جواب نمی دهد و لذا در برابر موج صدور انقلاب و الگوبرداری سایر ملت ها از ین انقلاب، دشمن دکترین مهار را در دستور کار خود قرار داد و فتنه های 78 و 88 در این راستا بودند.
- مدل مقابله با انقلاب اسلامی بعد از فتنه 88 عوض شد و آخرین توطئه تشکیل اتاق براندازی با حضور آمریکا و اسرائیل و عربستان و امارات است که نقش عربستان در این اتاق، نقش حمایتی و پشتیبانی و امارات نیز به دلیل داشتن سفارتخانه در ایران وظیفه ارزیابی میدانی را برعهده دارد.
- قبل شهادت حاج قاسم برای کشورهای ایران، عراق و لبنان مدل مشترکی طراحی شده بود مانند بدبین کردن مردم این کشورها نسبت به هم، فراگیرکردن اعتراضات سراسری به بهانه های مختلف، بدبین کردن مردم نسبت به نیروهای امنیتی و تحریک مسائل قومی بود و آخرین این طراحی برنامه استعفای روسای دولت این کشورها بود. 
- اتفاقات بنزینی در سال 98 که ناشی از بی تدبیری دولت بود مقدمه طراحی های بعدی این اتاق اقدام بود. 
- ترور شهادت شهید سلیمانی براساس برآوردی بود که از نتایج این گونه توطئه ها به رئیس جمهور آمریکا ارائه شده بود و لذا شرایط را برای ترور فرمانده جبهه مقاومت مهیا دیده بودند. در حالی که عمق معنوی اعتقادات مردم را نمی شناختند و فکر نمی کردند آن تشییع باشکوه اتفاق بیفتد.
- شهادت حاج قاسم کل فتنه ها را در سه کشور برهم زد.
- ارزیابی ها از این که دشمن در مهرماه 1401 و بازگشایی دانشگاه ها توطئه ای انجام خواهد داد، وجود دارد و از قبل پیش بینی شده بود.
- این مدل برخورد با ایران نشان از قدرت ایران است و گرنه اگر ایران به اذعان شبکه های ماهواره ای یک کشور ضعیف و بدبختی است پس چرا این قدر علیه آن دشمنی می شود؟
- مدل فرماندهی حاج قاسم سلیمانی، مدل فرماندهی و سازماندهی تروریستهای چند ملیتی را بر هم زد. این مدل فرماندهی مبتنی بر " امامت" بود. در این مدل فرماندهی، فرمانده همراه با رزمندگان خود در خط مقدم جبهه قرار می گیرد که مدل فرماندهی دوران مقدس بود. 
- حلقه مفقوده مدیریت کشور نیز این نوع مدل مدیریت است.
- هیچ واهمه ای از کشته شدن در میدان جنگ نداشت. به خاطر این که اجر شهادت در راه خدا را به خوبی می دانست.
_ فرانسه یک گروه تحقیقی گذاشته هر کتابی که امام خامنه‌ای  آن هامش نویسی و توصیه می کند بررسی می کند چه ویژگی داشته که مورد توجه رهبر بوده است تا برای آن مقابله طراحی کنند.