English
تاریخ : شنبه 19 آذر 1401
کد 115

.

مراسم بزرگداشت روز دانشجو برگزار شد

.
همزمان با 16 آذر روز دانشجو مراسم گرامیداشت این روز با حضور دکتر مهدی صیاد شیرازی فرزند امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی، رئیس و معاونین دانشگاه مراغه، نماینده سپاه ناحیه مراغه، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، با حضور پرشور دانشجویان در دانشگاه مراغه برگزار شد.

دکتر زادشکویان رئیس دانشگاه مراغه با تبريک روز دانشجو و ابراز خرسندي به جهت حضور در بين دانشجويان دانشگاه مراغه، اظهار داشت: 16 آذر فرصتي براي مرور هويت تاريخي جنبش دانشجويي است، که شهيدان احمد قندچي، آذر شريعت رضوي و مصطفي بزرگ‌نيا در آذر  16 آذر 1332با تفکر، گفتمان و منش شهادت‌طلبي، جو اختناق آميز آن شب‌هاي ظلماني را شکستند و به جنبش دانشجويي هويت بخشيدند.

حجت اسلام و المسلمین زمانی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: برگزاری مراسم گرامیداشت روز دانشجو، این پیام را برای نسل جوان دارد که شهدا را بشناسیم و ما پیشکسوتان نیز وظیفه داریم شهدا را به مردم و این نسل بشناسانیم.
وی خاطرنشان کرد: علم، عقلانیت، بصیرت  و کسب آموزه های دینی از شاخصه های دانشجو است و دانشجویان باید پرچمدار فضای علمی کشور باشند.

دکتر مهدی صیاد شیرازی  به اهیمت شاخصه علمی در گام دوم انقلاب اشاره کردگفت: یکی از مباحث مهم در بیانیه گام دوم انقلاب نهضت علمی است که باید شما دانشجویان عزیز  طلایه‌دار این نهضت در کشور باشید زیرا ‌ارتقای علمی و فناوری باعث اقتدار و استحکام و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی خواهد شد.
وی گفت: آنچه که امروز موجب شده ایران در مجامع علمی بین المللی صاحب نظر باشد تلاش و کوشش دانشجویان و فرهیختگانی هست که در طلب علم قدم های استواری برداشته اند.
وی در ادامه اشاره ای به خاطرات، از شهید صیاد شیرازی اشاره کرد و گفت: پدرم از دوران دانشجویی از دانشجویان سرآمد دانشگاه امام علی بودند و علاقه زیادی به یادگیری ریاضیات و زبان انگلیسی داشتند، که در سالهای بعد از فارغ التحصیلی در دانشگاه مشغول به تدریس بودند.
وی با بیان  اینکه شهید صیاد شیرازی معلم اخلاق، اخلاص در عمل، انضباط کاری و ایمان به هدف و کار داشت خاطرنشان کرد: شهید صیاد شیرازی از آموزش بالایی برخورداربود و خیلی توکل به خدا داشت واز این مسیر پیروزی ها وموفقیتها را به دست آورد.
وی در ادامه گفت: همه زندگی شهید صیاد شیرازی رنگ خدایی داشت و با معنویت آمیخته بود. پیشرفت و تربیت همه فرزندان برای ایشان مهم بود. با وجود وقت کم، فرصت زیادی برای توجه به فرزندان می‌گذاشت. پدرم از هر فرصتی برای آشنایی ما با نظام اسلامی و آرمان‌ها و تعالیم انقلاب اسلامی استفاده می‌کرد.
اجرای موسیقی زنده بخش دیگری از برنامه های اجرا شده توسط دانشجویان دانشگاه مراغه بود. در خاتمه این مراسم  نیز دانشجویان برتر علمی، فرهنگی ، ورزشی و رتبه های برتر کنکور دانشگاه با اهدای جایزه و لوح تقدیر، تشکر و قدردانی به عمل آمد.