English
تاریخ : يکشنبه 16 آذر 1393
کد 10

برگزاری مراسم روز دانشجو در دانشگاه مراغه

مراسم گرامی داشت روز دانشجو بمناسبت 16 آذر با حضور نماینده مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی در دانشگاه مراغه برگزار شد.

مراسم گرامی داشت روز دانشجو بمناسبت 16 آذر با حضور نماینده مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی در دانشگاه مراغه برگزار شد. این مراسم با سخنرانی دکتر شهابی وند سرپرست دانشگاه مراغه آغاز شد . دکتر شهابی وند ضمن خیر مقدم به مهیمانان مراسم و عرض تبریک روز دانشجو بیان داشتند که 16 آذر نقطه عطف حرکتهای جنبش دانشجویی در بحث استبکار ستیزی و استبداد ستیزی است. در ادامه دکتر شهابی وند جملاتی را از رهبر معظم انقلاب در خصوص نقش و اهمیت دانشجو در پیشبرد اهداف انقلاب بیان کردند.

در ادامه برنامه مهدی داتگری نماینده مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز خرسندی از حضور خود در جمع دانشجویان دانشگاه مراغه، افزود: به برکت نظام اسلامی، خون شهیدان اسلام و انقلاب و بصیرت و آگاهی قشر دانشجو، جنبش دانشجویی همواره در مسیر ارزش های انقلابی و باورهای امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب گام برداشته است.

وی اظهار کرد: نقش بارز دانشجو و دانشگاه در خودباوری جامعه و پیشرفت علمی کشور در زمینه های پزشکی، هسته ای صلح آمیز، تکنولوژی نانو، صنعت هوا فضا کاملا نمایان است.

نماینده مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نقش دانشجویان در شرایط فعلی بویژه درخصوص مذاکرات هسته ای باگروه 1+5، ازاهمیت بیشتری برخوردار است، چرا که تیم مذاکره کننده باید همانند دانشجویان در مقابل زیاده خواهی های غرب ایستاده و مانع از دخالت آنان در امور داخلی کشور شوند.

دواتگری با تاکید بر اینکه دانشجو باید در مسیر پیشرفت، توسعه و آرمان خواهی حرکت کند، یادآوری کرد: باید سهم دانشجویان در توسعه استان بویژه این شهرستان تبیین شود و از نقش آنان در این عرصه بهره برد.

وی گفت: باید با همکاری بخش صنعت بسیاری از پایان نامه های دانشجویان عملیاتی شده و دستگاه ها و نهادها در طرح های پژوهشی خود از توان و دانش دانشجویان استفاده کنند.

تجلیل از دانشجویان برگزیده علمی و آموزشی از دیگر برنامه های این مراسم بود.